Tuesday, June 28, 2011

SENsitiVITY SeTIA MeNDAtanGi : HamBA TerUji ADaLah HAmBA Yg DIkaSihi

Bukan senanag nak jadi SITI KARTIWI... Nama ayahnya saja, MajOR ZAIANAL ABIDIn,  sudah mnjadikannya PoPULar sejaK masuk Year 1 di NTPS, sELama. Darah seorang pejuang mengaLir deras dlm tubuh UMMi ini... tinggaLAn seorang bapa yg terkoRBan di Medan KalabakaN menyeLamatKan SAbah daripada di samBAR Indonesia...  Sebut saja HJ ISMAIL, arwah atuknya, masyaraKat akn terkenagkan seorang tua yg tawaddUk  pemurah dan berpandangan jauh meski kaya raya dgn tanah, tanaman dan ternakan yg dikongsikan dengan dengan seluruh masyarakat sekitar kediaman... NeneKnya pUla, hjH TehSiah, seorg yg melazimi membaca aL Quran sehingga 30juzuk aman bersemadi didlM dada, minda dan tubuhnya ! IbuNya, Hjh Siti FatimAh, yg tidak pernah meninggaLkan amaLAN QIamuLAiL, raJin membaCa AL Quran dan basah lidahnya dgn wirid zikir sentiasa!

Bukan senang nak jadi SITI KARTIWI yg lahir dari keturunan begitu dan mahu mengekaLkan curi2 kemuLiaan turun temurun... Masyarakat kira kaya itu hanya pada HARta dan RM berjuta? Bahkan KAYA pda keturunan ini adalah pada JIWA yg murni terpelihara! ItuLah yg suKArnya biLa mnjadi SITI KARTIWI di tgh2 masyarakat yg giLa kuasa, pangkat dan nama sehingga lupa pada batas2 keizinan agama serta tuntutan2 utk tunduk tawadduk dan mengekaLkan TAQWA...

Bukan senang nak jadi SITI KARTIWI yg nak pertahankan ciri2 kekuatan dlm JIWA. Biar nama dijaja merata, mahu senyum berdepan dengan dunia sekelilingnya! Jaja yg baik, itu rezki namanya tapi biLa jaja yg buruk dan mengguris rasa, betapaLah heBATnya jantung diTikam dan IMAN direjam! Namun, UMMi ttap memilih utk berdiam diri dan senyum memandang kebodohan manusia menjadikan diri tunggangan syaithan. Apa tidaknya bila GHURUR menguasai diri, TAKABBUR tak mustahiL kian menghampiri... InIlah yg UMMi takuti menyinggah di persada HATI sedangan HATI tempat tumpahnya pandangan ILAhi !

Dan utk smeua pmbaca yg budiman, ketahuiLah juga... jika mnjadi SITI KARTIWI itu sendiri sudaah terLAlu amat sukarnya dlm usaha mengeKALkan kemuLiaan keturunan dlm memperjuangkan keIMANan sbg tunggaK keutuhan IMAN, maka mnjadi anak2 SITI KARTIWi sudah barang tentunya lebih dasyat ujian dan gOdaan... Lebih2 lagi dgn banyaknya kejayaan dan mncurahnya anugerah serta pencapaian2 yg tidak tahu erti berhenti, makin gusar minda2 yg rancak merancang kejatuhan dan melaksanakan agenda2 merebahKan tUGU poPuLariti yg masih bertahan sampai hari ini... sakit HATi mereka yg mengikuti perkembangan kemajuan demi kemajuan  dalam siri kehidupan SITI KARTIWI ini ?... hahahaha.. bOdohnay maKHLuk yg bernama manusia itu kerna mereLakan diri mereka mnjadi tunggangan syaiTHAN berKAli2 !  Tewas serban di kepala. Haji? HajJah? UmRAh berkaLi2... Ustaz Ustazah juga tidak terkecuaLi... apa nak heran yg seKolah tak tinggi atau yg langsung tak usaha nak mengaji ? Lama bermingu2 di bumi barOKAh tapi  kembaLi ke negara sendiri masih meneruskan aktiviti mengumpat caci mengadu dumba, khianat mengkhianati sesama saudara sendiri! Apa  ini semua?

SITI KARTIWI tersenyum melihat kebodohan manusia lulusan banyak universiti membiarkan terus diri  jadi tunggangan syaithan... dipacu ke sana ke mari. Jika pown  tidak pada SITI KARTIWI, lain2 saudara akn jadi mangsa lidah dan anggota mereka. Mereka lupa pd yg tunduk akur tidak tidur, jauh sekali utk lena di sebelah kiri dan kanan mereka. Taat mencatat, sedikit pun tidak ralat !... Penuh2 mukasurat dgn nukiLan2 yg hebat guna utk memeriahkan lagi suasana pengadilan di Mahkamah Ilahi ! Rancaknya lidah mencaci hina. Ceria suasana dgn cerita2 mmburukkan nama baik sesama saudara seagama?  Dan para pencatat juga tidak sama sekali melepaskan pena bahkan sama rancak menggerakkan tariannya... tidak satu pun yang terlepas dari lipatan memori...utk keLAk disingkap kembaLi dan diperhitungkan dgn saksama di mahkamah Ilahi!

Bukan senang nak jadi anak2 SITI KARTIWI kerna nama baik yg diamanahkan utk dipelihara sepanjang mhayat dikandung badan. Ibarat perMATa berharga dlm mulut setiap seorangnya, jika ternganga luas, akan terlontar keluar! Dikulum terus, siksa terhimpit. DiteLan pula mmerbahayakan diri. DiLuahkan ke tanah, rugi tidak terperi... dikunyak, patah segaLa gigi dan di kumam berdarah sekelian gusi... Peritnya jadi anak2 SITI KARTIWI... yg setiap pergerakan diperhatikan dan dijadikan tajuk perbualan! Dijaja juga bukan hanya oleh orag2 biasa tapi juga kalangan GURu2 yg kononnya berpendidikan tinggi belajar sampai ke menara gading! hah! Habis degree kejar pula MAster. tamat Master mencari PHD !

Tapi... pada anak2 SITI KARTIWI... inIlah istimewanya keturunan kita... kerna hidupnya kita berpaksikan keiMANan... bertunGGAKkan alQURAN... bertunjangkan keYAKiNan..hanya pada YG SATU ! Itu mnjadikan kita sentiasa teruji dan mnggamit pandangan Ilahi agar kita tidak tersasar dari landasan syariat yg dibenarkan... Maafkan UMMi kerna kalian lahir sebagai anak2 SITI KARTIWI yg terpaksa mendukung cita2 murni mendauLatkan kalimah suci  yg termaktub dlm KALAMULLAH.  Maafkan UMMi kerna visi dan misi ini tidak lain dan tidak bukannya hanya menuju ke arah MEMBINA GENERASI AL QURAN yg tunduk, patuh, sabar dan redha serta mengharapkan semata2 rahMAt & kasihsayangNYA duniawi ukhrawi... Lazat terUJI dek maniSnya niKmAt keiMANan...

MISI & VISI  Siti Kartwi sgt besar. Utk itu, maka bESAR2 juga ujian dan hunjaman senjata2 yg berusaha merobohkan benteng keiMANan! Bertahanlah. Pertahankan keteguhan AQIDAH... Bahgia menanti dihujung perjuangan... Di sana menanti aL jannah dgn kunjungan SALAM dari Yg Mh memeLiHARa...

AllahuakBAr3 !!!.

No comments:

Post a Comment